Wednesday, February 17, 2010

Firat nyår idag

Idag hade jag förmånen att bli bjuden på en nyårslunch på Sheraton Hotell i Singapore. En kinesisk meny med 8 rätter +1 extra efterrätt serverades. Vi var 11 personer runt ett stort runt bord. Det var som att få vårt julbord utportionerat i tapas format fast med helt andra rätter än vi har kring jul och nyår. Gott var det i alla fall.
Tigerns år är det och då blev jag genast nyfiken på vilket år jag är född och det visade sig vara Grisens år. Här är en länk för andra som vill veta vilket år som man är född i. http://www.euroasiasoftware.com/chinazodiaksw.htm

Allt jag ser här får mig att fundera på hur mycket pengar här finns. Så mycket exklusiva shoppingcenter, så går jag då förbi ett av dem och där står en stor vit Rolls Royce tillfälligt parkerad och en familj lastar in sina inköp från mataffären i bakluckan. Det ser så konstigt ut, har man en sån bil så får man väl maten hemskickad eller transporterad hem på något sätt...
Själv släpar jag hem mina varor promenerandes och blir supersvettig men belönas med ett härligt dopp i en alldeles tom och stilla pool. Jag fick iallafall lite träning på cupen.

No comments:

Post a Comment