Thursday, February 18, 2010

Kan det kännas kallt här?

Ja det kan det, eller kanske inte kallt direkt.
Idag efterjobbet med en dag i ett luftkonditionerat kontor, såg jag framemot att lägga mig vid poolen en stund före middagen och ta ett dopp. Jag packade ihop min ipod, bok och glasögon, satte på mig badräkten och gick ned.
La mig på en solstol, lyssnade på Peter Le Marc och försökte slumra och njuta av värmen, men ack nej. Det kändes kallt eller kanske snarare svalt.
Igår berättade en singaporian för mig att lägsta temperaturen dom haft i Singapore på hur många år som helst var 19 grader, så du kan förstå idag var det kanske 26 grader, men hur snabbt vänjer man sig inte vid värme. Det vara bara att gå in i lägenheten igen, stänga av all luftkonditionering, för det behövs ju inte nu och till och med öppna ett fönster. Härligt som en riktigt varm skön svensk sommarkväll.

2 comments:

  1. 19 grader i Singapore trodde jag inte var möjligt, men det finns ju massor av vädersituationer som förvånar en. som tex att det ska bli -24 grader i Ramundberget på söndag där jag ska åka skidor. Inte heller klokt om du frågar mig. Jag kommer inte att öppna ett fönster, det är ett som är säkert....

    ReplyDelete
  2. I Bjärred är det varmt +1. Snösmältningen börjar så sakteliga.

    ReplyDelete